woensdag 17 oktober 2012

De laatste toevoegingen aan de wintercollectie

En nog twee jurkjes voor Fenne. De laatste van het seizoen want nu heeft ze echt wel genoeg!

Voor dit jurkje heb ik weer het patroon van de Knippie overslag jurk (winter 2008) gebruikt maar dan met een verhoogde hals en 3 kwart mouwtje. Het kraagje heb ik uit een andere Knippie gehaald.






Deze nicky velours van Stenzo kon ik voor 5 euro ook niet laten liggen op het stoffenspektakel in het voorjaar. Het jurkje is geïnspireerd op een Petit Louie jurkje die Fenne eerder gehad heeft maar nu te klein is geworden. Ik kon helaas geen elastisch fluweelband vinden dus ik heb gewone fluweelband gebruikt en het lijkt nog best redelijk te werken ook. Als patroontje heb ik (alweer) de verlengde Antonia verknipt.



1 opmerking:

  1. Wat een mooie kleding heb je voor je dochter gemaakt, je bent goed op dreef zeg! Dit jurkje is ook erg leuk geworden, staat haar lief!

    groetjes, Elske

    BeantwoordenVerwijderen