donderdag 26 april 2012

Een nieuw 'slachtoffertje'

Joehoe, ik heb nog een nieuw 'slachtoffertje' gevonden om kleertjes voor te maken! De kast van Fenne puilt inmiddels aardig uit en Lieke's zomercollectie is ook al vrij ruim dus ik vond het helemaal niet erg om voor de dochter van een vriendin van me (en een vriendinnetje van Fenne) ook wat creaties te mogen maken.... Het was wel even puzzelen want Laura is juist erg smal terwijl ik voor Fenne en Lieke juist gewend was alles wat breder te maken. Maar het is gelukt en mama en dochter waren helemaal blij tijdens de pas sessie vanmiddag!


Voor het rokje heb ik het lummelrokje gebruikt maar dan met een zelf getekende zak. Het topje is een patroon van Blixem.




 Voor dit jurkje heb ik het shirt van Roos 5011 verlengd en er een roezelstrook van een Blixem patroon onder vast genaaid.




Gepimpt Hema shirtje en een rokje overgenomen van een bestaand Hema rokje.




Dit topje is van het patroon Roos 3029 maar dan afgezet met elastisch biasband.
  



Dit halterjurkje (patroon van Whole Grain Baby) had ik oorspronkelijk voor Fenne gemaakt. Maar maat 4 bleek veel te smal. Laura past hij gelukkig prima.



Als basis voor dit jurkje heb ik het Knippie overslag jurkje (winter 2008) gebruikt maar dan met een verhoogde hals en 3 kwart mouwtjes. Voor de legging heb ik de Roos 5011 gebruikt (wel behoorlijk versmald en zonder elastiek aan de zijkant).



en nog een keer m'n aangepaste Tini.


Laat de zomer nu maar komen!








1 opmerking:

  1. Zo heb je een peper in je r...!
    Gaat zo hard bij jou.
    Wel erg leuk.

    Grt Adriana

    BeantwoordenVerwijderen