dinsdag 27 maart 2012

Een drakenjurk en haarbanden

Het laatste jurkje dat ik voor Fenne heb gemaakt was letterlijk en figuurlijk een drakenjurk! Ik ben onwijs aan het stoeien geweest met het beleg en de rand bovenaan de jurk, wat een klus om dat netjes te krijgen! 
En de stof met chinese draken voelde toen ik hem kocht prima aan maar bleek nogal teer. Dus een beetje trekken aan de naden en de stof scheurt al weg... Nou is ons meisje nogal van de stevige dus ik ben benieuwd hoe lang het jurkje meegaat. Heb alle naden maar doorgestikt in de hoop dat dat wat stevigheid geeft.  De rest van de stof die ik heb liggen worden wel kussentjes ofzo...
Uiteindelijk staat hij wel super dus ik ben weer blij! 

Ik heb ook nog een aantal haarbanden gemaakt met behulp van het patroontje op deze site: http://thelongthread.com/?p=669 . De tricot band is nagemaakt van een haarband van de H&M.


Het patroon heb ik zelf getekend mbv de K722 uit de Bizzkids van zomer 2010 en de Roos 5011a.




Ze is ook helemaal blij met haar nieuwe laarsjes!


De haarbanden.

1 opmerking: